هشهری‌آنلاین: تصاویر و خاطرات حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌های نبرد دفاع مقدس در قالب مجموعه "جای پای باران" در مناطق عملیاتی جنوب کشور منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا همزمان با حضور گسترده و پرشور زائران سرزمین‌های نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، مجموعه منحصر بفرد تصاویر و خاطرات رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس و با لباس نظامی منتشر وتوزیع شد.
این مجموعه  توسط معاونت فرهنگی روایت سیره شهدا با بازنویسی "سید محمد مشتاقی‌نیا" منتشر شده است.

در این مجموعه نفیس، 25 خاطره از دوران دفاع مقدس مقام معظم رهبری به علاقمندان فرهنگ دفاع مقدس تقدیم شده است.

همچنین 25 تصویر بیادماندنی از ایشان در لباس نظامی همراه با رزمندگان دفاع مقدس در این مجموعه چشم نوازی می کند.

این تصاویر، رهبر انقلاب را در لباس نظامی در خیابان های اهواز و دزفول، در جمع مدافعان خرمشهرو در خط مقدم نبردهای خونین شهر، در اتاق جنگ، در جمع رزمندگان خلبان هوانیروز در جبهه های غرب، همراه با شهید احمد کاظمی در مقرهای رزمندگان اسلام در جنوب، همراه با شهید صیاد شیرازی و رزمندگان دلاور ارتش جمهوری اسلامی، همراه با شهید چمران در خوزستان و شرکت در نمازهای جماعت رزمندگان اسلام نشان می دهد.

خاطرات نقل شده در این مجموعه از حضور مقام معظم رهبری در سال های جنگ تحمیلی از شهید شوشتری، شهید حجت الاسلام علی شیرازی و سرداران مرتضی قربانی، فدوی، علی فضلی، اسماعیل قاآنی، سرتیپ آراسته و حجت الاسلام رسولی محلاتی، ذوالنور، موسوی کاشانی و آقای کبیری و برخی از خانواده های شهدا و چند خاطره که از خود مقام معظم رهبری نقل شده است، زینت بخش این مجموعه است.

مجموعه های خاطره مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس با عناوین آرامش در پرتو ولایت، صمیمیت و نشاط، تبرک، مهربانی، سنگ صبور خانواده های شهدا، روایت لحظه ها، التماس عاشقانه، روحیه میهمان عزیز، تربیت حسینی، آرامش با توسل، والسابقون، عشق و تکلیف،‌ رفتار علوی، نامه ای به فرزند شهید، انس با وصیت نامه شهدا،‌ مرد عمل، نا امیدی و امیدواری، سادگی و خدمتگزاری، مراقبت بر ارزش ها و فرمانده ای دقیق، است.

در خاطره نهم این مجموعه که با عنوان آرامش در پرتو ولایت منتشر شده است ، آمده است: "مقام معظم رهبری در هنگام حضور در مناطق جنگی لباس نظامی می پوشیدند، روزهای جمعه که برای دادن گزارش جنگ به امام (ره) باید خودشان را به تهران می‌رساندند و برای اقامه نماز جمعه آماده می شدند، ایشان وقتی به اتاق امام (ره) رسیدند شروع کردند به باز کردن بند پوتین هایشان در حالیکه حضرت امام (ره) پشت پنجره ایستاده بود و با لبخند به رهبر انقلاب نگاه می کردند".

"وقتی ایشان وارد اتاق امام (ره) شدند و بردستان رهبر کبیر انقلاب بوسه زدند، امام (ره) آرام به پشتش زد و فرمود زمانی پوشیدن لباس سربازی در عرف ما خلاف مروت بود، ولی الان می‌بینیم چقدر برازنده شما است" که در این زمان مقام معظم رهبری بسیار شادمان شدند.

این خاطره بیاد ماندنی را ایشان در دیدار با طلاب و روحانیونی که در تاریخ 24 آبان 66 عازم جبهه بودند، نیز بازگو کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۲
ندا حقانی شمامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی