درمحضرشهیدان....

چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸ ق.ظ


 28 دی ماه1365 سالروز شهادت #حسن_امیری_فر (عمو حسن)

🔴عمو حسن


⭕️حسن امیری فر، پیرمردی بسیجی از نیروهای واحد تبلیغات و روابط عمومی لشکر27 محمد رسول الله بود. بچه های لشکر به او "عمو حسن" می گفتند و همه به خوبی می شناختندش. هر روز صبح، در زمین صبحگاه پادگان دوکوهه، همراه همه گردان ها، دور زمین صبحگاه می دوید.


⭕️به دلیل کمبود فضا، گردان های لشکر، باید به نوبت محیط زمین صبحگاه را می دویدند. جوان ها به زحمت یک دور می دویدند اما جالب این که "عمو حسن" علی رغم آن سن و سالش، همراه هر گردانی یک دور می دوید. کنار گردان ها حرکت می کرد و شعارها و سرودهای حماسی و مذهبی می خوتند که غالبا هیچ وزن و قافیه ای نداشتند و آن ها را فی البداهه از خودش می ساخت.


⭕️زمانی که مخزن گلاب به دست می گرفت و در میان دو نماز یا مراسمات دیگر، گلاب روی سر و صورت بچه ها می پاشید هم، با همان صدای نمکین، همان شعر ها را تکرار می کرد. در زمان عملیات، "عمو حسن" سلاح برمی داشت و دوشادوش بچه ها می جنگید و عاقبت هم در "عملیات کربلای پنج"، در خط مقدم، بر اثر اصابت ترکش به سرش، شربت شهادت نوشید.


🆔 @jannatefakkeh

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۹
ندا حقانی شمامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی